CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Tuesday, March 26, 2013

mari main masak masak.

Assalamualaikum..:)

Hari ni saya tak keje. Jadi, masa saya lebih ckit arini. Sementara tunggu chinta hati balek makan, kite hapdet laju laju. Nampak tajuk kat atas? Jangan tanjat tanjat ye. Korang ingat aku tau bukak fb, bukak blog, baca novel je ke? Iolss tau masak jugak ok. *sambil libas rambut macam ella*

Jangan nak buat muka tak percaya bagai. Ni haa..


Hahahaha.. segan plak bila tunjuk masakan sendiri. Baik lah, aku mengaku.. ak tak pandai sangat. Tapi sentiasa mencuba. Tomyam tu, ak pakai paste yang da ciap je. Kuasa aku nak buat perencah sendiri. Janji layannn.. Masa asben aku makan, die cakap. 'boleh lah kalo awak nak jadik pembantu kedai tomyam depan umah ni'.. Arghh, tekanan guwe. What do you mean by pembantu? Kalo chef tu kan lebih sedap di dengar.


Miahahha.. jangan di tanya ini ape. Sebenarnya ni sup sayur ok! Aku buat ni utk Aqil makan sekali. Jadik, no bawang banyak banyak, no minyak banyak banyak, no lada n no ikan bilis. Sayur n ayam beserta fish cake. Jadik laa, abis jugak.


Ok, kalo korang tak tau ni ape. Ini ialah daging goreng. Amemeyyy laa hitam sebab aku letak kicap. Ini makcik aku yang ajar letak kicap, plus asben aku memang suka kalo letak kicap. Bukan di gaul dengan kicap ye, masa daging da masak..agak agak ko da boleh angkat da. Ko letak ckit kicap tu. Ckit je. Eh..terbagi resipi plak. Ke korang dah tau. hahahah..


Yang ni kalo sape taktahu, ciap lah die. Memang nak kena. Ni bukan utk makan malam ke hape. Ni minum petang masa saya tunggu asben balek keje. Auwwww, solehah sungguh die. Hahahah..* pitam



Rupa sebenar bukan lah begini. Tapi di sebabkan oleh camera buruk, makan jadik begini. Harap memahami.  Janji sodap. ok, aku dah mula puji masakan sendiri. Maaf. :)

Sudah cukup sudah.

Thanks reading kawan =,=


No comments:

Post a Comment