CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Tuesday, November 20, 2012

Save Gaza!

Assalamualaikum..:)

Aku da banyak sangat baca pasal Palestin kat FB, paper dsb. Hari ni aku pulak rasa aku kena menulis sedikit pasal Gaza Palestin. Sungguh, aku sedih! Aku tak tau macam mana nak describe perasaan sendiri bila baca kisah kisah Palestin. Yang paling buat hati aku luluh bila ade orang share satu pic kanak kanak terbakar dan caption tersebut berbunyi ' bayangkan jika ini anak anda'. Subhanallah, serta merta hati aku di gayut resah. Ape yang aku sudah buat utk menolong sedara seislam kita? apa?

Kecik sangat pertolongan aku. Kenapa aku cakap kecik? Sebab aku hanya share pic kat fb dan tulis, Zionis Laknatullah, Pray for Gaza. Memang kecik pertolongan ni, tapi aku tetap berharap sekurang kurangnya ade yang membaca dan mendoakan utk Palestin. Aku tak ada trofi anugerah seperti Faizal Tahir yang berniat nak jaul semua trofi utk selamatkan Gaza. Aku juga takde kasut emas seperti Christiano Ronaldo yang berniat nak jual ksut emas berharga 5.5juta utk sumbangkan pada Gaza. (sumber dari FB ).



hero yang sebenar benar hero!

 Orang asyik ulang, MCD produk israel. Tapi yang laen laen, KFC, Nestle, Starbucks, Danone, Coca Cola, Loreal n byk lagi. Itu sume macam mane? Kalau nak boikot, boikot terus semua! Mngkin Yahudi tak takut jika lancarkan serangan keatas merekan, tapi merea takut jika kita lumpuhkan ekonomi mereka. Ayuh kawan, Save Gaza!


memang kejam! Sanggup buat kat kanak kanak macam ni, tunggu nanti di Hari Perhitungan.

Ade jua yang aku terbaca dalam dalam FB, seorang bilal mati ketika keluar utk melaungkan azan. Bayi dan ibu wanita, jenazah mereka diratapi oleh sang suami. Ya Allah, syahidlah mereka. Marilah bersama sama kawan mendoakan keselamatan mereka, mendoakan kekuatan mereka, mendoakan keteguhan iman mereka.

Ct yaya~

No comments:

Post a Comment