CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Saturday, March 9, 2013

Port Dickson.

Assalamualaikum..=)

Malam malam jugak yang aku nak hapdet. Anaknda sedang dibuai mimpi indah, kekanda suami pula ke gelanggang badminton. Jadinya, aku ke gelanggang blog laa jawabnye. Hehehe..

Ok, minggu lepas. After attend wedding farah and saufi kat seremban. Kteorang, aku n family with kak wana  ( ofismate ) and family g pd. Sajer..untuk percutian yang makan masa tak sampai satu hari.. hehehe.. Plan nak g pd ni dah lama, tapi aku dan kak wana jek laa yang plan. Laki masing masing folloow we olls jek la. Menurut arahan sungguh. Gerak dari seremban pkul2 lebih kot. Sampai dalam pkul3. Carik port yang best nak berkumpul sambil mandi manda. Bersemangat sebab bawak tikar sekali.

Ini adalah pengalaman pertama Aqil. Aku plak yang teruja nak kenalkan die pada pantai. Sampaikan masa die tido,  aku nak kejutkan die bangun tengok ombak. Ehem ombak rindu. Tapi sayang sekali, anak aku takut tengok ombak. Hahahah.. bile air datang jek macam nak nangis. Nangis plak, nangis manja.. Apakah? Jangan aqil feeling ombak rindu sudah.


Masa baru sampai, tengok die punye excited. Tak pernah rasa angin pantai kennn.. bile sepoi sepoi bahasa kena kat muka sambil berkibaran rambut die.sukeww letteww..


Ni duk depan pantai sambil makan buah. Memang pic aqil jek yang banyak.


Die lagiiiiii.. konon tak nak pandang camera. Baek laah, kalo gitu mama letak pic kita berdua plak. hehehe..


Aqil, sile jelaskan stail posing ape yang awak buat ni? hehehehe..buat lah macam mana pon, comel jek kat mata mama mu ini..


Ini dua orang puteri kak wana. Damia n Danisya.. Yang si Damia tu, mulut die..cerdik sungguh. Masa kteorg mandi pantai, die suruh tendang air.. maksud die, bile die tendang, ombak pantai tak datang laa kat kite.. Hahaha.. Yang nak tergelak time air pantai masuk mulot die.. kahkahkha..


Comey nye laa anak perempuan kan..:) Danisya ni pemalu ckit. Lama lama baru die nak sembang dengan aku..


Aku ngan kak wana dah siap gi tukar baju nak mandi. Asben kak wana da selamat mandi dah pon ngan Damia kat pantai. Baru jek 10minit aku main air, basah takat kaki jek. Hujan turunnnnn.. Alangkah kuciwaa aku sebab kalo aku sorang, aku mandi jek. ini bersama Aqil..takut anak demam. Naek lah kami ke tempat berteduh. Asben aku tengok hujan, terus die takmo tukar baju. Baek, kalo taknak tukar baju..jaga Aqil ye. Hehehe.. Jadik, aku pon tidokan Aqil dalam stroller die. Elok aqil tdo, hujan pon benti. Yahoooo.. moh kite berendam.



Ayah tengok awak ye. Mama enjoy kat pantai kejap ok! :) Act, hujan takdelah betul betul berhenti. Still rintik rintik. Tapi gian nak mandi pantai punye pasal, aku ngan kak wana di temani Damia mandi lah sepuasnya. Danisya plas asben kak wana jaga. Haaaa..elok lah suami jaga anak kejap. kikikikiki..




Ini bile Aqil da bangun. Amek die kejap wat main main air di temani Damia. Asben tukang snap pic..ehehe.. Damia ni sporting giler, ko cakap jek jom Mia kite g pantai..terus die follow. :)
Aqil takut, bile letak je die takmo. Ko agak gak dukung die, ok laa jugak.


Ini lah gaya ibu beranak dua. Hahahaha.. Eh kejap, sebenarnya ni gaya seorang kakak melayan adik adiknya.. muahahaha..


Ngeh3.. Kalo laa tak hujan, malam kot baru naik tukar baju n balek.. hihihi

Di sebabkan tak puas mandi pantai, aku rase kena buat perjanjian lagi sekali ngan asben ni. Harus aku pengaruh die suruh bawak lagi sekali g pantai. Boleh berendam tiga beranak.. hahaha.. Dan akan ku pastikan Aqil sudah tidak takut sama air waktu itu.. hekhekhek.. Pkul7 gerak balek dan aku telah mengambil langkah bijak dengan meminta asben ke Seremban. Ehem ehem. hihiihi..:)


Senyum.. Semoga Allah berkati perjalanan hidup kami..:)

Itu saja cerita aku.. Thanks reading kawan.

p/s: entry ini adalah di tulis semalam, tetapi publish hari ni. =)

No comments:

Post a Comment