CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Friday, March 15, 2013

Aqill 11 bulan

Assalamualaikum..=)

Hari ni nak bercerita pasal bujang kesayangan. Sudah 11bulan. Maka, selepas ni kalo ade entry pasal Aqil pon, da abis umur bulan bulan ni. Kita masuk fasa tahun tahun pulak. Haaa..kan boleh feeling anak da besar kalo tulis tajuk ' Aqil sudah setahun'.. Amboiiii, mama sapa laa over ni..

Banyak akal die sekarang. Kalo tido, nak berpeluk ajeee. Ikot sape laa masa mengandungkan die ni. Hahaha.. Nak tidokan die tak payah susah susah nak menyumbangkan lagu. Peluk jer. Terus tido. Dengan ayah die lagi laa senang tido. Kadang tu, kalo aku nak tidokan die boleh bangun meniarap sana sini. Sekali ayah die datang, tak sampai soploh minit dah tido. Aqil ni pilih kasih sungguh.


Tengah baca buku pon boleh senyum posing lagi. hehehe.. Makan pon semakin banyak. Aku masih bagi bubur nasi. Ajar jugak nasi biase. Tapi kadang kadang. Selagi Aqil masih nak makan bubur nasi, selagi tu aku akan sediakan bubur nasi. Kalo kita tengah makan pon die nak, padahal baru lepas makan. Selagi ko tak bagi, selagi tu die ade kat tepi ko tunggu ko suap.

Aqil belum boleh berjalan. Aku risau jugak, kenapa anak? Kenapa tak nak berjalan lagi? Sekarang ajar die pegang tangan sebelah je. Harap harap cepat ye. At least before besday awak. Hehehe..

Sudah pandai bermain. Maksud aku, kalo dulu kite bagikan die mainan. Die tau masukkan dalam mulut je. Sekarang ni, cikit cikit die teroka. Macam kalo kereta mainan tu, die pusing2 tayar. Ok, itu pon sudah cukup utk perkembangan otak baby ye.

Panjat rak tv. Baik lah, ini yang aku tak berkenan sangat. Die panjat rak tv sebab nak amek dekoder astro. Hai laa anak, kenapa dalam banyak banyak benda, itu jugak yang awak suka. Lepastu, kalo aku lipat kain, die sepahkan. Kalo sepahkan yang belum lipat tak ape, ni sepahkan yang sudah lipat. Jadik keje laa aku nak susun balik. heeeee.


Mari pupuk budaya membaca.


Amboihh, khusyuk tu. Kalo esok esok tak baca buku sekolah khusyuk macam ni, ciap awak.



Sudah pandai lihat camera dan bagi posing yang baekkk punye. Hehehe.

Aqil ni kadang time die nak ketawa, ko tak payah agah lebih lebih. Ko nganga mulot buat buat terkejut tengok die pon, die boleh ketawa terbahak bahak. Tapi, datang mood die taknak gelak, die nak senyummm je.. ko buat laa cane pon, die senyum je la. Pernah tu aku agah sampa buat jatuh, melompat bagai..die senyum jekk.. Naseb anak..


Lego adalah bukan untuk di makan wahai anak.


Sape sape boleh bagitahu aku ni posing jenis ape yang sedang Aqil lakukan? Jangan cakap ni genetik mama die sudahhh..


Mencapai usia setahun, buat aku terharu..:) Aku cuba sedaya upaya untuk memberikan die yang terbaik. Sakit demam, sihat walafiaat, susah senang, aku cuma nak lihat die membesar depan mata.
Setiap malam, sebelum tido, aku berusaha utk membisikan ' mama sayang adik'.

Ini utk Aqil,

Hanya satu pintaku untukmu dan hidupmu, baik baik sayang ada mama untukmu.
Hanya satu pintaku, di siang dan malam mu..baik baik sayang..ada mama untukmu.

Pendek kata, mama sentiasa ade untuk adik, ayah pon same same ade dgn kita..:)

Tacing lah pulakkkk.. Heh!

Thanks reading kawan..=)

No comments:

Post a Comment