CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday, October 22, 2012

Rambut gugur

Assalamualaikum..:)

Korang pernah alami rambut gugur tak? Kalau ye, sila kongsi tips dgn saya. Begini, rambut aku memang gugur. Tapi tidaklah melampau. Maksudnya, masih terkawal. Orang tua tua cakap, masa baby tengah membesar memang rambut si ibu akan cepat gugur. Tambah lagi kalau baby ko air liurnya mencurah curah.

Haaa..baby aku macam tu lah masa umo die 3,4 bulan. Dan masa tu rambut aku pong gugur dengan jayanya. Bile ngadu kat kakak aku, die advic potong kasik pendek ckit. Ade laa perubahan ckit. Dan sekarang, bile rambut gugur da berkurangan..aku macam lag bersemangat nak kasik die betul betul tak gugur. Aku pernah terbaca satu artikel, kalau rambut perempuan gugur dalam 100helai 1hari itu adalah normal ye. Tapi cer ko bayang kalau rambut ko gugur 100hari selama berpuluh puluh hari. Eeeee..seram mak hencik nak bayangkan. hehehehe..

Jadi, mari lah kite cari penyelesaian. Firstly, syampu. Ok, rejoice, sunsilk, head n shoulders, loreal, pantene, dove..sume mak hencik da cuba! Paling aku tak tahan bau dove..pening, tersangat pening. Then, aku cuba syampu safi. Ok, not bad. Rambut gugur jugak, tapi BERKURANGAN. This is what i want. Tapi, ade membe suruh aku cuba syampu herba himalaya. Maka, meh laa kite beli..


aku cuba, memang laa nak dptkan sesuatu yg bagus kena mencuba kan.

Aku pon ade jugak cuba hair treatment by Catalyst. Baru pakai 2x kot sebab memang kena pakai dalam 2x seminngu. Yang ni aku cuba sebab bersangkut paut ngan minyak kelapa kan. Sume org pon tau minyak kelapa sgt elok untuk pertumbuhan rambut. Jadi, apa salahnya kita cuba.




ini lah die, kecik cinonet jek, tapi boleh tahan!
 Aku syak dua dua produk ni guna bahan yang hampir sama, sebab bau die sama uolss. Tapi hair treatment ni macam minyak laa, dats why die mintak ko sapu kat kulit kepala before syampu rambut. Aku ade jugak cuba bli produk LeMaire, da lamaaaaa..sekarang baru gedik gedik nak pakai. Gedik gedik disiplinkan diri, macam mana malas pon..cuba rawat rambut sendiri.. Tapi kite tengok la berkesan ke idok.

Doakan iolssss..:)

No comments:

Post a Comment