CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Thursday, March 7, 2013

Jodoh hak Allah.

Assalamualaikum.. =)

Aku ni kalo free sikit, buka lah fesbuk tu. Tapi kadang kalo malam, ak on jek fesbuk..tapi aku layan tv. Takpon, ak baca blog, paling paling takpon..ak hapdet blog. Itu jek laa. Sambil sambil tengok tb baca blog dan hapdet blog tu, ak intai jugak fesbuk kot kot ade notification baru. hihihihi. Tapi kadang tu, laki aku yang online fesbuk aku. Grrr.. Tapi aku pon kadang online fesbuk die jugek.. ekeke

Ok, lari tajuk ni. Terpaksa lah korang baca mukaddimah di atas. Hehehe. Tadi masa jengah fesbuk. Aku terbaca satu quotes yang best. Mendalam maknanya,



Kadang kadang kalau kita nak mencintai orang, kita hanya pilih yang perfect je. Nak yang sedap mata memandang, nak yang baik, sopan santun, hormat orang tua dan sifat yang elok elok je. Takde manusia sempurna kawan. Takde. Macam mana kita lihat diri kita, macam tu lah juga orang lain. Kecuali lah kalau ko rase diri sendiri dah cukup sempurna. Itu ko rase je kan, orang laen belum tentu rase macam tu. Jadi, merendah diri dan bersederhana lebih baik =)

Cuba kalau kita cari dan pilih orang yang mencintai diri kita. Cari dan pilih orang yang menyayangi kita. Rasenya macam mana? Bahagia bukan? Daripada kita mengejar kesempurnaan pada orang yang belum tentu sepenuh hati mencintai, lebih baik pilih yang sepenuhnya meletak kita di tempat istimewa dalam hati dia.

Aku pernah baca satu ayat ni,

Jodoh hak Allah. Memilih hak kita. Tapi, pilihlah untuk mencintai jodoh yang Allah tetapkan.

Sibuk pulak aku buat ulasan pasal jodoh. Mentang mentang dah kawen kann.. #hai suami..:)

Sebenarnya, bila kita terima kekurangan orang lain, kita tak rugi sedikit pon. Lengkapkanlah kelebihan kita dengan kekurangan orang lain. Lengkapkan juga kekurangan kita dengan kelebihan orang lain. Faham semua? Ok kalo da faham pegi bagitahu mak ayah korang nak kawen. hehehe..

Jangan salah anggap dengan tulisan aku ye, aku menulis ikut hati je. Bukan semata mata berdasarkan pengalaman. Bukan juga sebab aku nak tunjuk aku bahagia sangaaaat. Tidak. Hanya tulisan. Tulisan dari hati. Pendapat seorang insan. Korang anggap yang baik baik je yeah.

Thanks reading kawan..:)

No comments:

Post a Comment