CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Sunday, September 2, 2012

WHI = Wanita hari ini

Assalamualaikum..:)

Aku rasa rutin harian aku makin bizi, bkn saje bizi..tp terlalu bizi. Kadang kadang tak tau ape yang aku sebokkan sangat. Keje kat uma? Keje kat ofis? Ape lagi yang aku bizi kan sangat tu. Nak kata keje kat ofis berlambak, ni haaa salah satu keje aku..



Duduk, berdiri kat mana mana..pastu mintak orang snap pic. Tak senonoh betoi. Sabar jek ofismate aku...kuikuikuikui..

Pastu, nak kata bizi kat umah..pon tidak laa sgt. Sebabnya, tadi pon aku sempat layan cerekarama Seruling Cintaku. Boleh tahan, ase nak tgk sebab Fathia tu comey sgt kulit gebus macam apam.

Tapi sebenarnya,yang aku nak cite tanggungjawab seorang isteri, ibu yang bekerja mmg sangat rumit. Aku takde jadual keje yang fleksibel. Maksud aku, tiap tiap hari pegi keje and balek keje pada waktu yang sama. Tidak. Aku kadang keje pagi, awal pagi da blah. Keje ptg, malam baru balek. Tsk. Mmg tsk.

Dalam diari harian aku akan ada dua senario. Contoh, keje pagi..aku akan anta anak ke umah baby sitter pagi pagi. Anak yang lena tido pon tersedar, ada sedikit rasa kasihan dan bersalah disitu. Cian anak tgh best tdo, kite pulak angkat. Balek keje pukul3, aku terus ambik anak. Mandi dan sembahyang zohor pon terkejar kejar. Kemas umah sebab keluar pegi keje pukul6.30 pagi tak sempat buat ape pagi pagi. Lepas kemas, layan anaknda dan rehat seketika. Pukul 5, ready nak bagi anak makan and mandikan die. Dodoi kan die tido, sbuk kat dapur prepare dinner. Ciap masak, anak bangun. Bergilir ngan asben nak mandi and sembahyang maghrib. Layan anaknda sampai dia tidur. Lepastu baru berpeluang makan, tengok tb n rest. Besoknya begitulah. Sampai aku rase masa rehat yang aku ada, aku harus rehat serehat rehatnya.. Say no to fb n blog. Dats y aku jarang hapdet.

Sekian, itu sahaja alasan.

-
-
-
-
-
-
-
-
-
-


Ehhhh, belum abis lagi laa. Sesibuk mana pun, sepenat manapun dan seletih mana pon aku dalam rutin harian aku. Aku terlalu gembira melihat anaknda membesar di depan mata. Setiap hari aku ikuti perkembangan dia, daripada meniarap, sekarang da pandai angkat bontot. How sweeeeeeet im being a mother.

Ok, ni da abis betul betul.

p/s : boleh tak kalau WHI aku tukar ke RHI = Remaja hari ini. Aku kan feeling remaja.

Lot of love : Yaya :)

No comments:

Post a Comment