CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Saturday, September 15, 2012

bubur nasi for Aqil.

Assalamualaikum..:)

Da dua ari terfikir nak wat entry ni. Haaa, sekarang ni haa baru sesuai. Aqil da tdo, hubby pon da tido ( kalau tak, berebut lappy jek ngn laki aku ). Aku cuma boleh online, boleh hapdet bog time Aqil tido. Jadi, di waktu malam begini, marilah kita tulis sedikit cerita.

Since Aqil da cukup 5mnth on 5sept aritu, aku pon teringin nak perkenalkan die dengan makanan yang mengenyangkan. Makanan air tangan ibunda..auwwww. Aku ade dua pilihan masa tu, samada nak buat bubur nasi atau puri lobak merah. So, i choose the fes one. Aku buatkan die bubur, dalam bubur tu aku letakkan lobak merah yang di potong halus supaya ada rasa manis manis carrot dalam bubur tu. Baby kan tak sesuai letak perasa seperti gula, gara.. apalagi ko nak letak maggie cukup rasa..huihuihui.. Masa buat tu, dalam hati aku berharap sangat Aqil suka makan carrot, sebab bia die membesar sebagai seorang yang makan sayur. Bukan macam mama die yang tak makan sayur ni.

Meh kita lihat hasilnyeeeee..

jadik laa kannnnnn.. 1st time cuba..:)
Di sebabkan aku tengok macam bubur nasi ni agak kasar, ye laa kan..perut anak aku terlalu muda utk hadam bubur nasi macam ni. So, aku kasi haluskan dia. Bagaimana? aku lenyek kan bubur ni pakai penapis yang kita guna utk air tea tu..kuikuikui.. Tak kuasa nak blend. Blender tu da biasa blend cili, kang pedas pulokkk nasi anak den..


bila sudah tapis, jadi laa begini..
 Bila Aqil mula mula rasa bubur ni, die macam taknak jugak. Tapi bile dah dua kali suap, terus die layannnn.. Alhamulillah.


Licin..! bagus.. esok2 mama buat pulokkk yer syg.
 Syukur, anak aku membesar dengan sihat berbanding dengan masa baru baru deliver. Dan setiap buan perkembangan die memang memberansangkan. Baru baru ni pegi checkup and cucuk 5mnth. Berat Aqil 7.9kg. Die boleh meniarap pada usia 3bulan, sekarang baru belajar angkat bontot..:)

Aqil, please make mama and ayah happy always to see u grow up day by day.

No comments:

Post a Comment