CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Friday, August 31, 2012

Merdeka Raya..

Assalamualaikum..:)

Ramai yang cuti esk? Haruslah kannnn.. Nama pon Hari Merdeka. Bile da lame xhapdet, taktau nak mula dari mana..mmg tersangat niceeee laa sgt. Selamat Hari Raya korangggg.. Macam mana raya? Best? Aku punya raya pong mesti lah best. Actually, aku tak dapat cuti raya tau..tapi aku dgn bijaksana nya telah menukar cuti dgn ofismate aku..huihuihui.. Dapat lah aku balek raya almost 1week..ohsem!

Balek Kelantan tercinta on 18th around 4.30pm and safely arrived 9pm, malam raya sampai weh. Memang lambat, memang tak berbuka puas kat Kelantan pon thn ni. Memang takbest. Tapi nak buat acang ane, jadual keje aku mmg gitu. Atleast aku dapat balik, syukur. Malam raya and 1st raya kat uma mentua, petang ckit gerak balek umah abah. Pastu jalan jalan umah makcik pakcik aku. Mmg syok + thn ni raya ngan anak. Paling best sbb bleh collect duit raya anak..hahahaha.. mata duitan! :)

Aku tak banyak amek pic pon. Ade la seketui dua kat camera aku, seketui dua kat camera pakcik and sepupu sepapat. Aku tunggu dorang upload kat fb, kang aku tayang la kat cni.



kesayangan..:) Ehem, tema titew warna yellow dis year.

Baheklah, kite tutup cite pasal raya. Moh kita bercerita pasal merdeka plak ye. Ambik mood utk esk. Malam ni korang sambut merdeka kat mana? Aku? Kat uma jek, dan untuk pengetahuan korang..aku tak pernah keluar malam merdeka utk gi sambut kat mana mana tempat. Tak kuasa mak hincik nak bersesak sesak ngan orang ramai, crowded pny tempat ahkak tak suka. huihuihui.. Sambut kat uma ni pon macam tak berapa sambut jek, setakat aku ngadap tv n lappy. Boboiboyy aku pon da lena. Bagi aku, merdeka bukan kira kita sambut kat mana, kita raikan bagaimana, kita tengok bunga api ke ape sume tu tidak! Merdeka bukan sahaja kita bebas dari penjajah, tapi kita membebaskan minda dari di jajah. Rasenye, aku bukan orang yang sesuai utk membicarakan pasal merdeka, sebab fahaman aku mungkin masih lagi cetek berkenaan sejarah. Tema merdeka tahun ni Janji Di tepati..kan?

Masa buka fb tadi, aku ade tengok satu pic ni. Sambutan kemerdekaan di Kelantan pada tahun 2010, sembahyang sunat / hajat beramai ramai kat padang. Itu lebih afdhal kan. Apa pun, selamat hari merdeka sume. Meh tengok bunga api sesama yawww.


ehh, ade jgk pic mak hincik!
 Baibai uolsss..:P

No comments:

Post a Comment