CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Thursday, October 20, 2011

Kalau lahhhh..

Assalamualaikum..=)

Aku ni selalu fikir benda lepas, kalau lah masa boleh di putarkan..

Ni bukan bermakna aku menyesal dgn hari ni, tapi aku fikir.. kalau dulu aku buat macam ni, kalau dulu aku belajar betul betul, kalau dulu aku buat keputusan macam ni kalau dulu aku tak terburu buru..begitu..

Tahun lepas dalam bulan3, aku dapat tawaran jadik nurse ( eee, xleh bayang ). Kalau aku setuju, aku kena lapor diri bulan Julai tahun lepas. Ohhh, aku macam nak gila masa tu pikir nak pegi ke tak! Macam macam pendapat aku dengar, tapi yang paling aku nak dengar pendapat abah laa.. Aku ni jenis yang, kalau abah suruh pegi walau aku tak suka..aku akan pegi jgk.. sbb ak pikir, abah da restu..benda yang aku xminat mesti aku akan minat jugak. Tapi, aku mmg ade seorg abah yang baik. Die xpernah memaksa n yes, die suruh aku buat keputusan dan setiap keputusan aku die sokong.. Terharu*

Ehemm, masa tu en suami adelah en sayang. Hahaha.. Die jugak yang selalu nasihatkan aku. Bile aku konpius jek, msti die hilangkan konpius aku. Die yang nasihatkan aku n siap berjanji kalau aku pegi nurse, die akan tngu aku sampaaaaaai aku abes kursus aroud 3yrs.. ( boleh percaya ke bang?? ) Hehehe..
Then, bulan6.. sekali lagi kementerian kesihatan anta surat lapor diri dan tempat aku berkursus adelah kat Port Dickson..! Sebelum dapat surat, aku janji ngn diri aku kalau aku dapat tempat kursus kat PD aku akn pegi sbb abang aku 2org di seremban. Kalau aku dapat kursus kat Pasir Mas Kelantan, aku akan pegi sbb abah ade kt kelantan n kg en sayang kat stuuuuuu..*gedikss

End up, aku buat keputusan xnak pegi. Banyak sebab actually, aku ni penakut.. boleh ke aku nak kje kat spital. Nak kena keje malam malam bagai..seram ko! Yang kedua, nak jaga orang sakit, aku ni bukan boleh tahan sabar sangat. Yang ketiga, keje syif..aku xminat sebenarnya keje syif. Aku suka jadual yang sistematik. Memang keje skrg ni pong syif tapi at least aku xpayah keje malam*syukur di situuuu.. Yang keempat, aku xbiasa ddk hostel. Bapa penakut aku ni..nak ddk hostel kena pandai jaga diri, urus semua sendiri, aku xmampu dan aku penakut nak ddk hostel. Yang kelima, kakak aku nurse..so, aku boleh tgk cara hidup macam mana. Kalau keje malam, kena tinggal anak sume..aku xsanggup! Yang keenam, aku kena study balekkkkkkkk! Hoi, da tiga tahun kottt aku xpayah nak ngadap buku. Tetibe nak jadik student plaks, boleh ke aku?



bdk ni nak jd nurse? boleh blahh!
Aku apply nurse before aku dapat keje sekarang. Masa tgh mencarik keje, aku pikir.. ape jek keje yang datang..aku akan pegi..tapi nurse, ko datang dekat aku lambat. Ko datang masa aku dah ade keje, ko datang masa aku dah selesa ngan keje aku.

Kadang kadang, keputusan yang kita buat akan mengundang bahagia. Dan kadang kadang keputusan yang kita buat mengundang duka. Aku xpernah menyesal tak pegi nurse, walaupun ramai yang cakap ' rugi ko xpegi gov', 'tua tua esok ko senang ade pencen', 'gaji nurse besauuuu ooo'.. Tapi ade aku kesahhh? Aku ambik pendapat orang, tapi keputusan ade pada aku.. aku ikut kata hati aku.. Dan sekarang aku fikir...kalau dulu aku pegi nurse..

Mesti aku kat hostel sekarang..

Mesti setiap sem aku kena exam..

Mesti aku tak kawen lagi..( hehe )

Mesti aku kena praktikal, pastu keje malam..

Mesti aku kat PD dan berharap en sayang dtg setiap minggu dating dgn aku..:)

Mesti aku da nak habis belajar, ye laa da dekat setahun setengah..kejapnya masa berlalu..

Mesti esok esok ade pencen..

Mesti aku pong dapat bonus macam kakitangan awam laen..*over

Banyak nye mesti..

Dan...

Mesti aku xbahagia seperti ini dengan suami menanti kehadiran org baru dlm peyott..*blushing

Tapi.. kalau lah aku nekad pegi.. ohh, xboleh bayang! Xmoooo..:P

Terima kasih sudi baca..:)

Tata korang.

No comments:

Post a Comment