CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Saturday, February 2, 2013

kerna kau adalah fesbuk!

Assalamualaikum..:)

Aku ni aktif kat fb jek. Twitter twitter ni aku buta skit. Ade jek akaun, tapi tak aktif sangat. Kalo nak follow bleh jek, kalo nakkk laa kan. Hahahaha, macam nak suruh follow jek kan, korang search laa ctyaya. Kompem jumpa punyeeee..:) Jangan lupe follow titewww tawww. Manje hangat ayat aku ni. Hahaha.

Eh, sebenarnya nak tulis ckit ni. Tadi baca status sorang budak (kot) ngah komen2 ngah cinta hati die. Hok aloh sweet sungguh ber mama papa bagai. Aku bukan nak mengata eh, aku cuma pelik. Mungkin bagi aku pelik lah, sebab budak yang masih sekolah bercinta pastu nick name mama papa. Heh. Giler tak geli aku baca. Memang la zaman aku lain, xde fesbuk, twitter. Yang ade pon myspace, friendster. Tapi aku takde akaun sume tu. Aku ni manalah ade kapel zaman sekolah. Aku comot, xde orang nak pon. Cuma ade orang kirim salam anta surat mintak no fon mesej pastu sekat sekat time kite tengah jalan pastu sebok panggil nama kita. Eh, melampau perasan. Jangan bikin aku menggamit kenangan lalu ok. Hahaha. Korang bayangkan, baru bercinta dah panggil mama papa, kalau dah kawen agaknya mesti panggil atok nenek. Seram aku dengar.

Adik adik yang bercinta, baek lah awak panggil mama papa kat mak ayah awak je. Bukan aku tak pernh bercinta. Yes, i do. Bukan jugak aku takde gelaran. Yes, i do jugak. Alah, setakat sayang sayang tu pedehal. hihihihi. Ni mama papa, melampau over sangat. Tumpukan pada pelajaran dulu. Tak kesah lah orang na cakap aku kolot pon, aku tetap rasa geli mat mat dengar budak sekolah kapel gelar diri mama papa. Bayangkan eh, kalau dorang bersembang :

''Mama, mama da siap keje sekolah''.
''Belum lagi lah papa''.
''Takpe, esok mama tiru keje sekolah papa je''.

Pfffttttt, mama papa buat keje sekolah derrrr. Okey, abis kesah tu.


Benda yang kedua ni, kerap jugak berlaku lam fb. Si isteri laa kebanyakannya kan, suka sangat update status berterima kasih kepada suami sebab belikan sesuatu. Yang aku hairan tu, tak boleh cakap depan depan ke? Ke laki korang ade kat london hong kong myanmar bosnia. Pastu, ciap pakej ngan upload pic. Ayat die macam ni ek, aku bagi contoh :

''Thanks hubby sebab belikan ayang kueh karipap"
" Thanks abang sebab beli telepon iponggggg5sssssss"

Ak macam, derrrr? kueh kariap pon nak tulis ke? Aku pernah tanya hubby aku, "kenapa eh dorang nak berterima kasih lam fb? die tak jupa laki die ke kat umah" Yang ni aku tanya bukan sebab perli, tapi sebab aku betul betul nak tahu. Laki aku cakap " bia lah dorang, jangan buat macam tu sudah". Fineeeee, kalau die tak cakap pon, aku tak terfikir lagi nak buat. Lagi baek aku tulis kat blog je. But so far, tak penah la plak aku tulis or tayang benda benda macam ni. Mintak mintak , aku tak terjebak. Laki aku depan mata, aku berterima kasih depan depan la senang. Dari mata turun ke hati. Dari hati, turun ke jiwa. Dari jiwa lah syang menyayang tu ade.


Tapi nak buat macam mana, kerna kau adalah fesbuk. Kau bisa update ape juga status. Kau bisa tulis apa saja. Pada reader yang baca blog ni, aku mohon jangan terasa ye. Ini juga peringatan untuk diri aku sendiri. Moga moga di jauhkan kita dari segala sifat tidak baik. Sesungguhnya yang baik itu datangnya daripada Allah swt, dan yang kurang itu dari kelemahan kita sendiri.

Renung renungkan, dan selamat beramal.

Thanks reading kawan..:)

No comments:

Post a Comment