CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Wednesday, January 9, 2013

Aqil 9month!

Assalamualaikum..:)

Seingat aku, aku tak pernah buat satu entry details sgttt pasal anak bujang aku. Jadi, aku teringin nak bercerita pasal dia hari ni. Boleh kan? Korang cakap tak boleh pon, kesah plak aku! hehehe..

Kejap jek masa berlalu, Aqil dah 9bulan. Lagi 3bulan, cukuplah usia die setahun. Sudah 9bulan die membahagiakan aku dan suami. Sudah 9bulan kami menjaga dan membesarkan die. Sudah 9bulan, melihat kerenah dan telatah die. Sudah 9bulan Aqil bersama kami. Alhamdulillah, terima kasih Allah. Sakit melahirkan die masih terasa, seronoknya mengandungkan die pon masih lagi ada. Die peneman duka dan lara. Percayalah, masa aku menulis entry ni, si kecik ni ade di sebelah aku di ulit mimpi indah sambil peluk boboiboy die. hahahaha..

Ok, bile da 9bulan ni macam macam yang die da boleh buat. Secara amnya laa kan, da boleh pegang botol susu sendiri. Tapi, die malas sangat. Asek nak aku pegangkan jek. Aku paksa la die pegang sambil aku tengok tengok kan takut tersedak. Ni mesti ikut ayah die ni. hahaha.. Kalau naek walker, memang laju tak hengat. Dalam umah ni celah mana yang die tak pegi. Feveret die, almari mekup aku. Macam macam die boleh amek.haishhh.. penat nak kemas! Bile menyusur tarik badan, die suka tarik laci rak tv. Memang suka meneroka anak aku ni. Tengok kartun no1 ok! Esp, upin ipin. Die boleh tergelak sampai memeranjatkan aku ngan hubby. hahahah.. Kalau nak tidokan die, memang kena pegang tangan. Yang ni, ikut genetik aku kot. kikikiki..

da pandai gelak tgk camera, baguslah ikut stail mama.. pheww..:)

Anak bujang aku ni, pas demam aritu memang badan die nampak susut ckit. Panjang die ok and die memang boleh d kategorikan baby panjang (tinggi). Gigi da tumbuh 5 batang. 3 kat atas, 2 kat bawah. Gigi ke6 macam da nak tumbuh kat atas. Aku berkira kira ni, baby macam Aqil boleh gosok gg tak? If perlu la kan, aku da kena stat gosok gg die tak? Da ajar die berjalan, masa kat umah ke, masa keluar gi taman ke..aku da ajar ckit ckit. Nampak macam belum boleh lagi, aku syak Aqil ni takut nak jalan. Takpe, usaha tangga kejayaan. Da boleh sebut ma ma ma ma.. HAHAHAH.. yang ni aku teruja giler! Masa nak msauk 8bulan macam tu die stat sebut ma ma ma ma. Alhamdulillah.  Kalau nangis nak mintak susu pon ma ma ma, kalau nak aku dukung pon ma ma ma. Mana mana lah sayang, yang penting awak sihat ye!

si ensem saya! :)

Berat sekarang 8.9kg. Walaupun die makan banyak jugak, tapi takde lah naek berat macam dulu. Ye la, da besar kan, pusing sana sini. Menyusur sana sini tarik badan, memang akan susut lah berat die, kata orang tua tua. Sape taknak anak montel kan, tapi selagi die sihat..tu dah cukup. Kalau belikan die mainan, die main laa selagi belum boring. Main cara die adelah masukkan mainan ke dalam mulut. Contohnya,

hahahaha, telepon zaman tok kaduk ni memang dah jadi mainan kesayangan die tau. jangan main main.

last weekend kami ke lake garden! hahaha.. eksyennn naek buai.  Nampak tak gg saya? gigit kang..

Haaaa..yang ni memang tak leh blah. Suka sangat gigit orang. Kadang aku tengah dukung, die boleh gigit bahu aku. Bile aku menjerit sakit, die gelak. Bile aku buat buat nagis, die pon same nangis. Macam lah aku yang gigit die. Time pagi, die nak kjutkan aku tido ke.. die akan tepuk tepuk badan aku dengan bunyi ma ma ma die tu. Kalau au tak bangun jugak, memang aku nak kena gigit dengan die lah. Hai laaa anak, naseb anak kan.

masa kat seremban. kejap jek ni die dalam baby chair. pastu mintak riba, die boleh dok diam kalo ko bagi die pegang barang, mainan ke. nak jugak mainan.. hahhaa..
paling suka naek keta. Asal naek keta jek mesti die bising bising  macam bercakap. Seronok  n kaki jalan ni.

abaikan perempuan selekeh tu. kat parking lot ikea.. jadik kite takpayah dukung die..kite ajar die berjalan.. heheh..
Begitulah kisah anaknda saya, selagi kudrat saya dan suami masih termampu utuk memberikan terbaik untuk die, selagi itu kami berusaha. Aqil, you are precious for us! Aqil make a love stronger, the day shorter, the nights longer, saving smaller (hahahha) and a home happier! Happier ever after. In shaa Allah.

Thanks reading kawan..:)

No comments:

Post a Comment