CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Saturday, November 3, 2012

yang patah tumbuh, yang hilang berganti.

Assalamualaikum..:)

Pernah tak korang tukar baby sitter? Kalau pernah, maka saya rase saya mengalami perasaan yang sama. Sedih kan? Risau? sudah semestinya.

Aqil sekarang almost 7months. Means, da 5bulan baby sitter ( yang gelarkan diri die Tokma kat Aqil ) jaga Aqil masa aku kerja! Dah banyak yang die tau pasal Aqil, maksud aku..waktu mana Aqil merengek nak tido, waktu mana nak minum susu, nak mandi, nak makan nestum, nak makan bubur sume die dah faham. Malah, tokma jugak yang banyak ajar aku jaga baby. Contohnya, ' baby yang semangat dan tembam cam Aqil, kena selalu mandikan sebab die berpeluh'. Contoh lagi, ' kalau nak pegi mana mana, pakai kan lah Aqil stokin..sekurang kurangnya sampai die 7bulan ke'. Contoh lagi, ' Aqil dah nampak macam nak tumbuh gigi, boleh laa ajar die makan bubur'.

Since die orang tua yang terdekat dan aku boleh rujuk apa apa pertanyaan pasal Aqil, aku rasa senang dan selesa bile die jaga Aqil. Kalau amek Aqil pas balek keje, mesti wangiiii jek anak aku. Die da ciap suapkan Aqil makan n mandikan Aqil wangi wangi. So that, aku tak payah la rushing nak pikir anak tak makan tak mandi lagi ke hape kan. Memang ok jek la die jaga. Tapi, asben die da pencen. So, dorang nak balek kampung kat Kelantan. Aku da tau hal ni masa sebelum decide nak bagi die mengasuh Aqil, tapi di sebabkan aku memang nak die jaga ( sebab aku percaya orang tua boleh jaga baby dgn baik.hehe! )..aku relakan juga. Dan sekarang, aku da jumpe baby sitter baruuuu..yeeaahha!

Aqil da duduk ngan baby sitter baru dekat 3hari. Alhamdulillah sangat, Aqil ok jer. Tak meragam. Aku risau jugak takut die nangis  sebab die dah kenal orang. Orang sembarangan amek, die xmo. heeee... Tapi kejap jek, bile dapat mainan..dapat makan..diam laa die..('',)

Sekarang ni, bile lalu jek ikot umah tokma. Sedih pulak. Ye laa, da dekat 5 bulan ke sana anta dan amek Aqil. Tak pe lah, bak kata orang..yang patah tumbuh..yang hilang berganti.. Tokma tetap dlm kenangan. Berbanyak terima kasih kat die sebab da jaga anaknda aku dengan baik. Mana nak dapat lagi..masa Aqil kecik kecik lagi..die tuamkan perut Aqil. Setiap kali pas cucuk, die tuam tempat kena cucuk tu. Masa Aqil naik campak, de yang ajar belikan ubat sapu yang elok. Pendek kata servic tokma jaga Aqil memang tiptop..:)



kesayangan.. Be a gud son for me n ur dad.

hahahaha..xmo senyum langsung ok!

bagi muka abang long kawasan ckettt..

pegang botol susu sendiri jerrr.. kate herooo..
mari kita membaca. kalau rajin membaca camni, memanggg ikut mama..hohohoho

Thanks reading kawan..:)

No comments:

Post a Comment