CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Friday, March 16, 2012

baru aku tahu..

Assalamualaikum..:)

Kadangkala, pengalaman orang lain boleh menjadi sesuatu yang sangat beharga bagi kita. Terpulang bagi kita bagaimana cara kita menerima, bagaimana cara kita menggunakannya.

Dulu, aku selalu tengok kakak aku orang ni masa die balek kampong..time die mengandung, bile abis solat..mesti die berdoa sambil nangis. Aku tak faham, nak bertanya tapi aku segan. Lame die berdoa, aku hanya lihat. Baru sekarang aku tahu, die mohon pada Allah, die minta pada Allah, die berdoa pada Allah..semoga di permudahkan segalanya. Sebab sekarang, aku sedang mengalami perkara yang sama. Takut, risau, bimbang..sume berlegar legar. Berharap insan tersayang mampu memberi kekuatan. Berharap, Allah mendengar doa dan setiap bisikan supaya segalanya dipermudahkan. Bersalin bukan perkara remeh, bagi diri aku.


Dulu, bile kakak aku balek kampong, die selalu minta mak atau aku urut kaki. Lenguh katanya. Masa tu aku pikir, lenguh apalah sangat kan. Tapi aku tetap urut sebab aku pasti dapat upah. Sekarang baru aku tahu, macam mana lenguh, macam mana sakitnya kaki. Sebab sekarang aku alami benda yang sama. Sampaikan lenguh kaki aku membawa pada krem kaki di malam hari.


Dulu, aku selalu tengok kakak aku masa mengandung, comel sangat dengan perut memboyot. Comel. Bile pakai baju mengandung, nampak sweet. Tambah pulak jalan bersama laki. Ouhh, sangat romantik di situ. Dan sekarang baru aku tahu, bile aku tengok diri sendiri walaupun pakai tshirt kat umah tetap nampak comel, sebabnya perut ini sangat comel. Errr, pada aku laa.. Bukan puji diri sendiri, puji perut sendiri je!


Dulu, bile kakak aku balek kampong time mengandung. Mak aku akan caring giler, masak ape yang kakak aku suka. Dengar luahan kakak aku sampai lewat malam. Berborak untuk menenangkan kakak aku sampai jauh malam. Aku hanya pikir, ape laa snagt yang dieorang sembangkan sampai takboleh tnggu esok. Baru sekarang aku tahu, bile da hampir nak bersalin, makin banyak perhatian yang kita perlukan. Makin banyak benda yang kita nak tahu. Sama macam aku, bile anak kurang gerak..cepat2 aku call kakak aku tanya kenapa. Bile perut mengeras, aku risau dan walaupun malam aku call kakak aku tanya kenapa. Walhal itu sume perkara biasa.

Pengalaman adalah sesuatu yang boleh di banggakan. Aku bersyukur dengan pengalaman. Dan berharap punya lag banyak pengalaman akan datang.

Ngantuk sudaa, nyte peepss! :)

No comments:

Post a Comment